lördag 2 februari 2013

Peter 40

Jag tycker det är lite av en utmaning att göra kort till killar. Vad ska man dekorera med förutom blommor? Inte för att man inte kan ha blommor på ett killkort men det får ju inte bli allt för fjolligt... :-)

Jag åkte till Kreativa Ting och botaniserade bland lite killigare papper, hade några hemma men ville ha lite mer inspiration. Hittade ett med färdiga citat så det blev en liten bok istället för ett vanligt kort bara.  :-)

Framsida med rocktema då mottagaren spelar gitarr. Tänkte sätta dit siffrorna 40 också men då mottagaren hade liiiite åldersnoja tänkte jag han skulle bli gladare utan... :-)


Första uppslaget med ett färdigt citat. En döskallebrad fick pryda uppslaget.



Här gjorde jag en ficka där jag satte en tag med några utmärkande egenskaper... :-)




Nästa uppslag återigen ett citat och en liten nallebjörn (där fick min dotter tycka till). :-)


Även här en ficka med en gratulations-tag.


Sista uppslaget - återigen en del av samma papper som tidigare. Markerade en visare på klockan med en pilformad brad så det skulle hända något.

Här ser man hela omslaget uppvikt.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar