söndag 17 juni 2012

Cookie in a jar

Årets dagispresenter blev “kaka på burk” (Cookie in a jar). (hoppas fröknarna inte läser min blogg för de får dem först imorgon)

I burken finns alla torra ingredienser för att göra Cocholate Chip Cookies. Har knutit fina band runt om, satt på en etikett och gjort en liten ”bok” som innehåller instruktioner om hur man gör kakorna.


I ”boken” stoppade jag även en tag med originalreceptet ifall de skulle vilja göra en ny sats. Eller göra en egen ”kaka på burk” till någon. :-)


Dessutom har Veckans Skiss sommartävlingar, varav den ena passar mina alster perfekt: "Baktema"! Det är ju inte färdigbakat men ett bakverk-to-be... :-) Så jag skickar in det här som bidrag och håller tummen för att jag blir en av de lyckliga vinnarna av de fina vinsterna!

4 kommentarer :

  1. men guud så fina!! Vill ha:-) Kanonsöta och ett perfekt bidrag till tävlingen. Tack!!!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Varför går ditt barn inte på min förskola?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fint dekorerade burkar! Och innehållet ser väldigt mumsigt ut!

    SvaraRadera
  4. Lækkert! Flot bidrag til VS's sommertävling: Baktema.
    Tak for dit bidrag. :)

    SvaraRadera