fredag 20 augusti 2010

Första Tildan!

Äntligen har jag kommit mig för att färglägga en av mina Tildor!



Hittade mina akvarellpennor och målade med. Velade fram och tillbaka men bestämde mig till slut för att pensla med vatten också trots att jag aldrig provat det förut. Är nöjd med slutresultatet med tanke på att det är första gången jag provar tekniken.

Kortet är till en vän som fyller 50 idag. Det är väldigt lite dekorerat eftersom pappret är så "krusigt" och färgglatt i sig.



Första gången jag försöker mig på ett Tri-shutter (vet inte vad det kallas på svenska) också. Det var jättekul så jag kommer säkert göra samma typ av kort fler gånger!



Jag hade velat haft lite mer "bakgrund" bakom Tildan men jag använde mig av ett färdigstämplat motiv och de är stämplade så tätt intill varandra på pappret att enda alternativet var att "skära ut" motivet. Men nästa gång ska jag stämpla själv så får jag prova med ett bakgrund då! :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar